Frits Luteijn uitgeschakeld in de beker

Met de start van de competities voor de ZHDB en KNDB aanstaande werden de messen nog even geslepen tijdens de clubavond. Er stonden een aantal bekerwedstrijden en een aantal wedstrijden om de onderlinge op het programma.

De avond startte met de loting voor de tussenronde en kwartfinales van de beker. In de tussenronde won Edwin de Jager na een remise in de gewone partij uiteindelijk met een sneldampartij van Frans Teijn.

De loting voor de kwartfinales:
Ron Heusdens – Hans Lansbergen
Edwin de Jager – Peter Lansbergen
Rob v.d. Bos – Frits Luteijn
Guido v.d. Berg – Edwin Torn

Halve finales:
Ron – winnaar Edwin de J./Peter
Rob – winnaar Guido/Edwin T.

Uit de kwartfinales werden meteen twee partijen gespeeld. Ron won van Hans en de verrassing van de avond was de overwinning van Rob op Frits.

Voor de onderlinge speelde Ton Burgerhout remise tegen Geert Prinsen. De rentree van Dirk van Schaijk sr. leverde meteen een overwinning op op Hamza Kiliç.

Rob v.d. Bos – Frits Luteijn 2-0

15. 30-25? Wit moet de ruil na deze zet voorkomen door bijv. 40-34. Wit staat dan veel beter

35. … 17-21?? Een regelrechte blunder maar wit verzuimt ervan te profiteren met 43-39

49. 23-29? zwart brengt zichzelf hiermee in moeilijkheden. Aangewezen is 23-28. Frits schatte dit, waarschijnlijk terecht, in als remise en wilde daar geen genoegen mee nemen.

Dit bericht is geplaatst in Actueel. Bookmark de permalink.