Interne competitie

Met uitzondering van de periode dat het Kampioenschap van Schiedam wordt gespeeld (feb-juni) wordt er het gehele jaar op elke vrijdagavond het clubkampioenschap gespeeld.

In dit kampioenschap zijn ook afzonderlijke periodekampioenschappen verweven (zomer / herfst / winter).

Bovendien wordt er ook nog, ondanks dat dit een grote competitie is waarin elke speler elke andere speler van de club kan treffen, een afzonderlijke stand bijgehouden op basis van een klassenindeling.

Om dit kampioenschap voor iedereen aantrekkelijk te houden, worden wekelijks de partijen ingedeeld op volgorde van de op dat moment geldende ranglijst van dat betreffende periodekampioenschap.

Al met al kan men dus op verschillende manieren meedingen naar een prijs,

t.w. :

Clubkampioen
Periodekampioen
Bekerkampioen

Een van de grote voordelen van het clubkampioenschap is, dat er absoluut geen verplichting  is om altijd aanwezig te zijn. Elke clubavond wordt bekeken wie er aanwezig zijn en op basis daarvan worden de partijen samengesteld. Dit betekent natuurlijk wel dat de spelers die regelmatig komen meer kansen op de prijzen maken.

De stand in de onderlinge competitie is te vinden in Toernooibase.

Bekertoernooi

Jaarlijks vindt er ook een intern bekertoernooi plaats. De resultaten van de wedstrijden die hiervoor gespeeld zijn, zijn te vinden in Toernooibase.

Sneldamtoernooien

Verspreid in het jaar wordt er door Damvereniging Van Stigt Thans voor de leden sneldamtoernooien georganiseerd.

Na het Kampioenschap van Schiedam en voor de gezelligheid bij feestdagen als Pasen en Kerstmis.

Zo’n sneldamtoernooi bestaat uit meerdere partijen per speler op een avond waarbij elke partij max 10 á 20 minuten duurt.