Van Stigt Thans 2 begint seizoen met nederlaag

Vandaag begon voor het tweede provinciale team de competitie met een uitwedstrijd tegen LDG. Het resultaat was, ondanks drie invallers, toch een lichte teleurstelling. De thuisclub trok met 7-5 aan het langste eind.

Ton Burgerhout opende de debatten met een remise tegen good old Evert Bronstring. Matthijs speelde een degelijke partij en kwam soepel tot remise. Ook het evenwicht in de partij van Peter werd niet verstoord, 3-3. Rob miste twee opgelegde kansen om zijn partij te winnen, maar de vorm is kennelijk nog wat roestig, 4-4. Kees had tegen de nieuwkomer  bij LDG, van Hofwegen, last van ‘computerzetten’ van zijn tegenstander, zoals hij het zelf verwoordde. Het resultaat was een nederlaag. Edwin had kans om het evenwicht in de wedstrijd te herstellen maar miste in de partij eerst een goede voortzetting en in het eindspel de winst. Eindstand 7-5

Edwin de Jager – Maurits Meijer, wit aan zet
dejager-meijer
Edwin speelde hier 48-39, maar na 48-43 kan wit de handen omhoog steken.
Op a) 47-41 volgt 43-27. Als zwart vervolgt met b) 47-36 is 29-23 goed genoeg voor de winst.

De Zwarte Pieten discussie mag dan weer volop losgebarsten zijn, Sinterklaas zal blijven bestaan. Daar zorgt Rob wel voor!

Hans Kreder – Rob v.d. Bos  1-1

Kado 1: Na 19. 30-25 dacht Rob dat dit een lokzet was maar het zetje is gewoon goed. Rob dacht ten onrechte dat schijf 13 zou verdwijnen en hij in een dam zou lopen.
Kado 2: I.p.v. 44 … 20-25 is 27-32 winnend
Kado 3: 48 …. I.p.v. 27-32 moet 28-32 worden gespeeld

LDG – van Stigt Thans 2 7-5
Edwin van Hofwegen – Kees Romijn 2-0 (5)
Evert Bronstring – Ton Burgerhout 1-1 (1)
Maurits Meijer – Edwin de Jager 1-1 (6)
Hein van Winkel -Peter Lansbergen 1-1 (3)
Hans Kreder – Rob v.d. Bos 1-1 (4)
Peter v.d. Berg – Matthijs Broek 1-1 (2)

Dit bericht is geplaatst in Clubcompetitie, Geen categorie. Bookmark de permalink.