Van Stigt Thans gehuldigd door wethouder

Voorafgaand aan de wedstrijd van Stigt Thans-Witte van Moort werd het eerste tiental in het zonnetje gezet door Antoinette Laan, wethouder van sport in Schiedam, vanwege het behaalde landskampioenschap in het seizoen 2021-2022. . Daar was eerder nog geen geschikte gelegenheid voor. Bij de laatste thuiswedstrijd vorig jaar was weliswaar de burgemeester aanwezig, maar werd het kampioenschap nog niet behaald. Dat gebeurde pas in de laatste ronde tijdens de uitwedstrijd tegen Frieslân.

Uit handen van de wethouder ontving voorzitter Tiny Mous de nieuwe wisselbeker voor het landskampioenschap die de gemeente Schiedam, in overleg met de dambond, ter beschikking heeft gesteld. Andersom ontving de wethouder van de voorzitter het jubileumboek over 50 jaar van Stigt Thans.