Eerste virtuele clubavond een feit

Voor het eerst in de geschiedenis, gedwongen door de omstandigheden, werd er een virtuele clubavond gehouden door van Stigt Thans. Een nadeel is dat er na afloop, onder het genot van een drankje, de heldendaden niet gezamenlijk besproken konden worden, maar het grote voordeel is dat er nu ook clubleden mee kunnen doen die je, door de afstand,  niet zo snel op een ‘gewone’ clubavond tegen zou komen.

Aan deze eerste virtuele clubavond werd door 14 spelers deelgenomen. Gebruik makend van lidraughts werd een sneldamtoernooi gespeeld over zeven ronden met een speltempo van 5’+5″.

Het toernooi, door Guido van den Berg prima georganiseerd, werd verrassend gewonnen door de voorzitter. Een beetje zoals je hoopt natuurlijk voor een eerste editie.

Opmerkelijk is dat Raimonds Vipulis na vier rondes drie punten los stond maar daarna volledig in elkaar stortte. Nog opmerkelijker was dat Ron Heusdens de tweede ronde aan zich voorbij liet gaan omdat de hond uitgelaten moest worden. Niet onvermeld mag blijven dat Emre Hageman in dit sterke deelnemersveld als tweede einidgde.

De volledige uitslag:
1. Frits Luteijn 7-10
2. Emre Hageman 7-9
3. Thomy Lucien Mbongo 7-9
4. Raimonds Vipulis 7-8
5. Ron Heusdens 7-8
6. Damien Aligna 7-8
7. Ton Burgerhout 7-7
8. Hans Lansbergen 7-7
9. Peter van der Stap 7-7
10. Guido van den Berg 7-6
11. Dirk van Schaik jr. 7-6
12. Edwin de Jager 7-5
13. Walter Thoen 7-5
14. Gerrit van Mastrigt 7-4

Op toernooibase zijn de detailuitslagen en de beslissende partij te vinden.

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie, Interne competitie. Bookmark de permalink.