van Stigt Thans 1 mist scherpte

Van Stigt Thans 1 begon de ZHDB competitie met een teleurstellende puntendeling met ODB. Op diverse borden werden de punten weggegooid.De Schiedammers begoonen wel voortvarend aan de wedstrijd. Ron Heusdens kwam al snel een schijfje voor tegen Frans van de Velde en daar weet Ron wel raad mee.

Edwin de Jager kreeg een goede stand tegen Krijn Toet, maar het voordeel was onvoldoende om de partij te winnen. Kees Romein verwaarloosde zijn lange vleugel tegen Hans Jacobse en moest dat bekopen met een nederlaag, 3-3. Gerrit van Mastrigt en clubgenoot Frans Teijn kwamen, zoals dat hoort, remise overeen.

Guido v.d. Berg kwam al snel in tijdnood, niet heel erg verrassend overigens, tegen Peter van Eck, maar de geïnvesteerde tijd had hij wel heel goed gebruikt. Hij wist tot een paar maal toe een gewonnen stand op het bord te brengen, maar kon de winnende zet telkens niet vinden. Het lot van van Stigt Thans lag daarmee in handen van Hans Lansbergen in zijn partij tegen Bonne Douma. In een gewonnen stand koos Hans voor de verkeerde variant waarna Douma ternauwernood een remise uit het vuur wist te slepen. Daarmee kwam de eindstand 6-6 op de borden.

Guido v.d. Berg-Peter van Eck
vdberg-douma