Overtuigend begin 3e tiental

Het derde tiental is de landelijke competitie uitstekend begonnen. In Dordrecht werd het lokale tweede tiental met 16-4 opgerold. Voorafgaand aan de wedstrijd moest er flink gepuzzeld worden om een tiental spelers op de been te brengen vanwege een aantal afwezige spelers.

Adriaan Groenendijk was het eerste uit, tegen Kees Oste werd het remise. De eerste overwinning werd door Michiel Torn op het bord gezet. Op de 7e zet wist hij al een schijfje van zijn tegenstander op te peuzelen en geconcentreerd voerde hij de partij tot winst. Peter Lansbergen en Rob van den Bos zagen geen kans hun tegenstanders aan het wankelen te brengen, waarmee de stand op 3-5 kwam.

Daarna ging het hard. Peter van Stijn buitte zijn voordeel optimaal uit en ook Ronald Wisse won zijn partij door een zetje, 3-9. Jan Out had de eer de overwinning over de streep te trekken door een regelmatige overwinning. Leo Mous was de enige die in nauwe schoentjes kwam te zitten, maar hij wist in het eindspel toch nog remise te bereiken. Piet Bastiaanse en Matthijs Broek lieten de Schiedamse teller tenslotte snel oplopen naar 4-16.

Dordrecht 2- van Stigt Thans 3 4-16
Bert Baars – Rob v.d. Bos 1-1