Kleine stunt van Stigt Thans 1

In de voorlaatste ronde van de nationale competitie mocht van Stigt Thans 1 aantreden tegen de trotse koploper in de ereklasse Mo & Z Volendam. Op voorhand een schier hopeloze opgave omdat de thuisclub ook nog eens met twee invallers moest aantreden. Maar juist die twee invallers presteerden uitsteken.

Het begon slecht voor de Schiedammers. Ron Heusdens tekende de vrede met Ludwig en Frits Luteijn werd overspeeld door Ndjofang1-3. Peter v.d. Stap combineerde ouderwets weer een overwinning bij elkaar en gaf Westerveld het nakijken,3-3. Anatoli Gantwarg (tegen Provoost). Dirk van Schaijk jr. (tegen Trofimov) en Martijn Rentmeester (tegen Oudshoorn) voegden een puntje toe aan het totaal, 6-6.  Invaller Juan Camelia kwam, nadat hij beter had gestaan, remise overeen met Wesselink. Rob Clerc kwam daarna ook tot remise, tegen wereldkampioen Georgiev. Geert Prinsen had het lastig tegen Mbongo maar ook hij hield het droog, 9-9. Het slotwoord was aan Michiel Torn, die op het laatste moment moest invallen. Tegen Ramdien, 300 ratingpunten meer, hield hij keurig stand waarmee de 10-10 veilig gesteld werd en hij  de gevierde man werd.

Het tweede tiental zit in zwaar weer. Tegen titelfavoriet ging het al vanaf het begin mis en werd het een kansloze 5-15 nederlaag.

Het derde team presteerde, ondanks een 8-12 nederlaag tegen PSV naar behoren.