Louter nederlagen voor Schiedamse teams

Het is niet helemaal het seizoen van van Stigt Thans in de nationale competitie. Net voor het eerst dit seizoen verloren alle drie de tientallen hun wedstrijd.

Het eerste tiental mocht aantreden tegen het sterke Hijken. En hoewel de kansen op een betere uitslag zeker aanwezig waren eindigde de wedstrijd toch in een 7-13 nederlaag. De enige overwinning van de thuisclub kwam op naam van Dirk van Schaik jr. De Schiedammers staan na een bliksemstart in de competitie tegen de mindere goden inmiddels op de 7e plaats in de ereklasse. Het ligt voor de hand dat het team daar ook zal eindigen.

Het tweede tiental speelde een cruciale wedstrijd tegen Heijmans Excelsior. Inzet was het ontlopen van de promotie/degradatiewedstrijden naar de 1e klasse. Het uiteindelijke resultaat was een 8-12 nederlaag. Enige lichtpuntjes waren de overwiningen van Agita Marterere en Juan Camleia. Gezien het resterende programma lijkt aan een ongewild toetje van de competitie niet te kunnen worden ontkomen. Er moet zelfs nog omlaag gekeken worden. Dordrecht zou het scenario nog zwarter kunnen maken.

Het derde tiental is duidelijk een maatje te klein voor de eerste klasse. En dan moest nu aangetreden worden tegen Samen Sterk, dat bij een overwinning het kampioenschap kon bemachtigen. Mede door overwinningen van Jan Out en Matthijs Broek werd het een beschaafde nederlaag voor van Stigt Thans 3, 7-13. Uiteraard feliciteren we Samen Sterk met het kampioenschap. Alleen de allergrootste optimisten zullen roepen dat vST 3 nog een theoretische kans heeft degradatie te ontlopen maar ga er maar van uit dat dit team volgend jaar weer in de 2e klasse te vinden is.