Techniek

Het spel zoals wij dat spelen!

“Het spel zoals wij dat spelen ” is in vroegere jaren de belangrijkste rubriek geweest van ons (helaas) verleden clubblad “ROND ZWART WIT”

In deze rubriek werden partijfragmenten getoond met veelal leuke slagzetten of forcings, uitgevoerd door de spelers op onze clubavond of door onze spelers elders in toernooien en competities. Graag willen wij deze rubriek weer in ere herstellen, maar dan als digitale versie.

Het is de bedoeling dat zowel recente-, alsook leuke fragmenten uit de oude doos worden getoond. Hierbij vooral puttend uit de in “ROND ZWART WIT” ooit gepubliceerde slagzetten.

Als voorbeeld van een recente slagzet                                                                                                                               onderstaand de inmiddels al legendarische slagzet van Peter van der Stap in de Ereklasse competitiewedstrijd DVSB – Van Stigt Thans (12-01-2008), waarin hij Eric van Dusseldorp verschalkte met een fantastische rondslag.

Van vroeger                                                                                                                                                                                     een voorbeeld van een van onze bekende oud-leden Koos van Kuijk uit, waarschijnlijk de interne competitie 1935. (Zijn tegenstander was Dhr Crauws)

Wanneer je als lid van onze club of van een van onze clubleden ook een leuk partijfragment weet, stuur dan het fragment op naar de webmaster  met vermelding van:

• Spelers
  • Datum
  • Toernooi of wedstrijd
  • Notatie van de slagzet
  • Stand van de stukken

Voor wedstrijdverslagen en partij-analyses zie ook http://www.luteyn.net/damclub/