Nationale competitie van start

Aanstaande zaterdag gaat de damcompetitie weer van start. Damvereniging van Stigt Thans is regerend kampioen. De bedoeling is dat dit zo blijft.

Dit jaar hebben we voor het eerst in lange tijd verschillende mutaties in het team. Jitse Slump. Emre Hageman en Hein Meijer zijn vertrokken. Arjan van Leeuwen en de Afrikaanse spelers uit het tweede nemen hun plaats in. Het gaat om Aligna, Mbongo en Niami. Zaterdag zijn ze er alle drie bij, omdat Casper Remeijer een agendaprobleem had op zijn werk. In de andere wedstrijden is het de bedoeling, dat Niami voor het tweede speelt.

Internationaal grootmeester Rob Clerc doet dit jaar zoals eerder de teamleiding. Anatoli Gantwarg en Vadim Virny zijn de twee super grootmeesters. Ron Heusdens is de vierde internationale grootmeester. Anton van Berkel, Casper Remeijer en Frits Luteijn zijn de te kloppen spelers. Deze zijn slechts internationaal meester resp nationaal grootmeester. Ook dit jaar wordt de strijd beslist in de laatste ronden. Alleen de eerste wedstrijd tegen Witte van Moort zou nog een verrassing kunnen geven. Daarna tot en met 6 januari uitsluitend degradatiekandidaten. In de laatste vier wedstrijden kan van alles gebeuren. Doordat een aantal sterke spelers van het tweede naar het eerste verhuizen, krijgt het tweede het dit jaar zwaar.

Wedstrijden van het eerste:

9 september: Witte van Moort – van Stigt Thans
23 september: van Stigt Thans 1 – van Stigt Thans 2
14 oktober: van Stigt Thans – Dammers uit Oost
4 november: Fryslân – van Stigt Thans
18 november: van Stigt Thans – Arnhem
2 december: DIOS Achterhoek – van Stigt Thans
6 januari: van Stigt Thans – Hoogeveen
20 januari: Wageningen – van Stigt Thans
3 februari: van Stigt Thans – Huissen
17 februari: Damlust Gouda – van Stigt Thans
2 maart: van Stigt Thans – Hijken

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.