Groot contingent vST’ers naar NK

Op het NK 2022 zal van Stigt Thans goed vertegenwoordigd zijn. Niet minder dan zes spelers van onze club zullen deel uitmaken van het deelnemersveld van 14 spelers. In de laatste ronde van de halve finales, die vandaag werd gespeeld, viel alles op zijn plek.

Hein Meijer won zijn barrage en gaat mee naar de finale.

Ron Heusdens had aan een remise tegen Peter Kort voldoende om de groepswinst in poule A te grijpen. Verrassender was het dat Waldo Aliar ongedeeld op de tweede plek eindigde. Dit was mede te denken aan clubgenoten die de concurrentie in bedwang hielden.

In poule B voltooide Emre Hageman een bijna perfect toernooi met een zege op de naaste concurrent Arjan van Leeuwen en won met overmacht deze groep. Er eindigden drie spelers op de tweede plaats. Arjan van Leeuwen, Hein Meijer en Jan van der Star mochten in een barrage uitvechten wie er met Emre mee naar de finale mocht. Arjan trok zich daarvoor echter terug. Hein won glansrijk van Jan en kan zich ook opmaken voor de finale. .

In poule C was Jan van Dijk oppermachtig. In de laatste ronde won hij van Jos Stokkel waardoor Anton van Berkel met zijn overwinning op gelijke hoogte met Stokkel kwam. Na twee barragepartijen won Anton het treffen met Jos Stokkel en ook hij gaat naar de finale.

In poule D speelden geen spelers van van Stigt Thans. Machiel Weistra als poulewinnaar en Ben Provoost, na een barrage met drie, plaatsten zich voor de finale.

Omdat Jitse Slump zich al verzekerd wist van een finaleplaats zijn er dus zes ‘Schiedammers’ in de finale te bewonderen. Eerder waren ook Wouter Sipma, Martijn van IJzendoorn, Roel Boomstra, Jan Groenendijk en Alexander Baljakin al zeker van een plek in de finale.

Dit bericht is geplaatst in Toernooien. Bookmark de permalink.