Tweede in veilige haven

De laatste thuiswedstrijden voor de teams van van Stigt Thans in de nationale competitie zijn gespeeld. Nog één ronde, met alleenuit wedstrijden op het programma,  en het seizoen zit er weer op. Het eerste keek met een schuin oog nog naar het erepodium. Daarvoor was een hele ruime zege op SNA van belang. De overwinning kwam er wel, maar het was de kleinst mogelijke, 11-9. Hierdoor zal de Schiedamse hoofdmacht de competitie naar verwachting op de vierde plaats gaan eindigen. Een prima resultaat.

Voor het tweede stond handhaving in de hoofklasse op het spel. Om de nacompetitie te ontlopen was een resultaat tegen het sterke Heijmans Excelsior van belang. En het goede resultaat kwam er. Een klinkende 12-8 overwinning garandeert ook volgend seizoen weer een plek in de hoofdklasse voor dit team. En als de resultaten in de laatste ronde mee zitten kan het team zelfs nog vierde  worden.

Het derde speelt een zeer wisselvallig seizoen. Aan het begin van de competitie gingen we er van uit dat het team mee zou doen voor de titel. Maar mede doordat er gedurende het seizoen een aantal sterke spelers zijn afgehaakt is dit absoluut niet het geval. Ook vandaag ging het weer mis.  Tegen het sympathieke team van DEZ Reeuwijk/Zegveld werd het een 8-12 nederlaag. Het derde zal het seizoen in de middenmoot beëindigen.