Beroep van Micone gehonoreerd

Zoals wellicht bekend heeft Micone protest aangetekend tegen  de uitslag van de wedstrijd van Stigt Thans 3 – Micone 2 (11-9). Drie spelers van Micone waren 1,5 uur te laat vanwege enkele files. De dienstdoende arbiter heeft daarop de partijen voor Micone, geheel volgens de reglementen, verloren verklaard. Micone beroept zich op overmacht.

De Protesctommissie heeft dit protest inmiddels gehonoreerd. Zij concludeert dat het protest tijdig was aangetekend en vindt de argumenten en feiten zoals deze door Micone zijn aangedragen voldoende gronden bevatten om het protest te honoreren.

Of en zo ja wanneer en waar de betreffende partijen gespeeld gaan worden is op dit moment nog niet bekend.

Update: van Stigt Thans heeft inmiddels bezwaar tegen deze uitspraak aangetekend bij de Beroepscommissie. De wedstrijdleider heeft ondanks dit beroep de drie wedstrijden vastgesteld voor zaterdag 12 januari.