LDG – van Stigt Thans 2 7-5

Het tweede zestal heeft de hoge plek op de ranglijst (hoofdklasse ZHDB) tegen LDG niet waar kunnen maken. Lange tijd leken de Schiedammers op rozen te zitten maar in het laatste speeluur kenterde de wedstrijd.

Als na 10 minuten stond het 0-2. Wim HEuvelman haalde zijn favoriete openingszetjezetje weer eens van stal  waarna zijn tegenstander met de staart tussen de benen verdween. Gaandeweg kwamen Michiel Torn, Leo Mous en Peter Lansbergen goed tot zeer goed te staan terwijl er bij Ton Burgerhout en Rob v.d. Bos winig aan de hand was.

Rob ging hopeloos in de fout en liep weer eens in een drie om drie naar dam. Niet veel later ging Peter, weer eens zwaar in tijdnood, door de vlag. De gehoopte overwinning kwam er ook net niet waardoor LDG met 5-3 aan de leiding ging. Cruciaal was de nedelaag die Ton daarna leed tegen Evert Bronstring. Dat Michiel zijn perfecte partij tegen Maurits Meijer tot winst wist te brengen was prima, maar kon de nederlaag niet meer voorkomen

Dit bericht is geplaatst in Clubcompetitie. Bookmark de permalink.