VST2 wint van De Lier met 7-5

In de eerste ronde van de hoofdklasse ZHDB stond vrijdag 21 september de wedstrijd van Stigt Thans 2 – De Lier op het programma.Doelstelling van beide clubs zal handhaving in de hoofdklasse zijn en dus was er eigenlijk nu al sprake van een vierpuntenwedstrijd. Het belang werd zeker door De Lier ingezien en de kopman, Peter v.d. Stap, had daarom speciaal voor deze wedstrijd een oogoperatie uit laten stellen.

De wedstrijd begon goed voor de Schiedammers. Michiel Torn won door middel van een lichte combinatie van Jordi v.d. Lugt. Piet van Staalduinen had snode plannen tegen Edwin Torn en plaatse al vroeg in de partij voorpost. Hij overschreed daarbij echter de veilighsheidmarges en kreeg de deksel op zijn neus, 4-0. Tegenvaller voor VST was de nederlaag van Ton Burgerhout tegen Wim Boer waarmee de spanning in de wedstrijd terugkeerde, 4-2.

Wm Heuvelman kwam op het oog iets minder te staan tegen Wim de Kok maar wist toch een puntje aan het totaal toe te voegen, 5-3. Rob v.d. Bos speelde tegen de nestor van De Lier, Frans Slot. Hij zag geen kans de tegenstander aan het wankelen te krijgen met remise als resultaat, 6-4.

De laatste partij was die tussen Peter Lansbergen en Peter v.d. Stap, geen onbekende in Schiedam. Peter speelde een prima partij en wist het beslissende punt voor van Sitgt Thans binnen te slepen. Eindstand 7-5

Zie toernooibase voor de uitslagen van de eerste ronde van de ZHDB-competitie.