Ron Heusdens opnieuw kampioen

Voor de 13e keer in zijn carrière heeft Ron Heusdens beslag weten te leggen op het Kampioenschap van Schiedam. In zijn laatste wedstrijd tegen Edwin de Jager ging het nog bijna mis. Een schijfoffer om op termijn door te kunnen  breken naar dam bleek in de analyse niet helemaal verantwoord. Edwin vond echter niet het juiste plan en Ron won de partij alsnog. Hiermee werd hij onbereikbaar voor achtervolger Wim Vrijland.

Er was nog één andere partij in de hoofdklasse. Peter v.d. Stap won van Ton Burgerhout. Laatstgenoemde is daarmee veroordeeld tot het spelen van een promotie/degaradatiewedstrijd voor lijfsbehoud in de hoofdklasse. De partij Wim Vrijland-Frits Luteijn ging niet door vanwege ziekte.

In de 1e klasse lieten zowel Edwin Torn als Dirk van Schaik sr. dure punten liggen in de strijd om promotie. Edwin kwam nog heel goed weg met een remise tegen Leo Mous. Drik van Schaik kwam ook niet verder dan een puntendeling met Marijn van Drunen. Wim Heuvelman won van Matthijs Broek en Rob v.d. Bos won van Kees Osté.

Edwin Torn heeft in zijn laatste partij aan een remise tegen Peter van Stijn om als tweede te eindigen, achter zijn broer Michiel, en daarmee te promoveren naar de Hoofdklasse. Peter Lansbergen moet in zijn laatste wedstrijd winnen van Ratan Ganeshie om daarmee een promotiewedstrijd te mogen spelen tegen Ton Burgerhout.

Voor de standen in zowel de Hoofd- als Eerste Klasse, kijk op Toernooibase