La lah la la la – la la laah – la la lah la la lah la la laah lah

Sorry, ben alvast het kampioenschap aan het vieren! Met nog één ronde te spelen al drie punten voor, da’s niet mis!

In de wedstrijd tegen Scheveningen werd, zoals verwacht en gehoopt, gewonnen. De eerste twee punten waren echter voor de bezoekers toen Johan Pronk een doorbraak naar dam kon nemen. Zijn tegenstander, Wim Heuvelman gaf direct op. Anders ging het in de wedstrijd van Fokke tegen Gerda van der Meijden. Hoewel Fokke al snel drie schijven voor kwam, duurde het hierna nog bijna twee uur voordat zijn tegenstandster opgaf waarmee de stand weer gelijk kwam.

Ronald Wisse speelde een goeie, gelijkwaardige remise tegen Nico Mondt, de topscorer van de tweede klasse-D. Nét geen vermelding in het blauw maar toch… Compliment!

Adriaan wint na een soort zelfmoord actie van zijn tegenstandster. Nico verliest van Piet Roozenboom hetgeen de beste kan overkomen. Volgens de aan de kant staande stuurlui heeft er echter remise in gezeten. Aan bord 1 overklast Rob zijn, veel zwakkere tegenstandster en er is ook winst voor Hans, natuurlijk – wij verwachten van hem niet anders. Michiel wint met wat geluk en ook Kamanda speelt een lastig eindspel fraai naar winst. Op bord 6 is als laatste Matthijs bezig met een vier – om – vier schijven eindspel. Hij staat echter veel tempi achter en dat doet hem de das om.

Onze naaste concurrent, DEZ Reewijk verliest onverwacht met 11 – 9 van de Westlandse Damcombinatie en ook Verhaar montage verliest verrassend een punt waardoor we over twee weken, als voortijdig kampioen, volledig ontspannen aan onze laatste match tegen Samen sterk-2 kunnen spelen.

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.