Lid Worden?

In bijna elk gezin is wel een dambord aanwezig en wordt er wel eens gedamd. Toch is het helaas maar zelden dat niet-clubspelers zich als nieuw lid aanmelden. Blijkbaar is de drempel erg groot om naar een damvereniging te stappen.

Toch willen wij nog graag benadrukken dat iedereen van harte welkom is om eens bij Damvereniging Van Stigt Thans een kijkje te komen nemen en wellicht een partijtje mee te spelen.    Alles is geheel vrijblijvend en wij verwachten niet dat een nieuwkomer zich direct bindt als lid. De eerste weken kunt u rustig aankijken of u definitief lid wilt worden. Wees ook niet bang dat u zich niet kunt meten met het spelniveau op onze vereniging.

Natuurlijk zult u in het begin veel partijen verliezen, maar daarvoor is alle begrip. Immers al onze huidige spelers hebben datzelfde ondervonden toen zij begonnen te dammen in verenigingsverband. U zult zien dat uw spel snel verbetert.

Het lidmaatschap bij onze damvereniging heeft een aantal voordelen in vergelijk met andere sporten:

Het verschijnen op de clubavonden is geen verplichting! Als u onverhoopt niet kunt komen of zelfs regelmatig niet de gelegenheid hebt, dan komt u gewoon niet. U hoeft zich zelfs niet vooraf af te melden.
Uitsluitend wanneer u zich inschrijft voor deelname aan het Kampioenschap van Schiedam of u zich ter beschikking stelt voor een 6 of 10-tal, dan wordt er natuurlijk wel een goede onderlinge afstemming verwacht.

De contributie is laag en u heeft verder geen materiaal, sportkleding enz. nodig.

Dammen kunt u uw leven lang. Dat betekent dat jong en oud bij ons heel goed samengaat.

Hou je van dammen en gezelligheid kom dan eens langs bij Damclub Van Stigt Thans!!!
Aanmelding kan bij de secretaris, per telefoon 010-4266761 of per e-mail
Gewoon naar de clubavond komen, kan natuurlijk ook.  Op de eerste avonden kan vrijblijvend worden meegedaan.

Daarna zijn de kosten:

€   6,00  per maand voor de jeugd tot en met 19 jaar

€ 12,00 euro per maand vanaf 20 jaar

Damvereniging Van Stigt Thans is  in 1931 opgericht onder de naam Damclub Schiedam en is sinds 2001 verder gegaan onder de naam van de huidige sponsor Van Stigt Thans Assurantien.

Nadat Damvereniging Van Stigt Thans jarenlang op districts- en regionaal niveau figureerde, is zij sinds 2 decennia een van de toonaangevende damverenigingen in Zuid-Holland die op nationaal niveau een belangrijke rol speelt.

De afgelopen competitie (2017/2009) is Damvereniging Van Stigt Thans (evenals in 2006, 2008 en 2009) voor de 4e maal in haar bestaan kampioen van Nederland geworden met grote namen zoals:

•     4-voudig wereldkampioen Anatoli Gantwarg
  •     8-voudig nationaal kampioen Rob Clerc
  •     de voormalig en huidig vice kampioen van Nederland Ron Heusdens

Onze vereniging kent de afgelopen jaren een stabiel ledenaantal van ongeveer 50 leden.

De clubavond is elke vrijdagavond vanaf 19.30 uur, behalve tijdens het KNDB-seizoen, loopt van september tot maart, dan is er om de andere week clubavond. Bent u van plan in deze periode langs te komen dan is het verstandig eerst te informeren bij de secretaris, tel.:010-4266761

Wat heeft Damvereniging Van Stigt Thans te bieden?

De belangrijkste evenementen die het gehele verenigingsjaar vullen bestaan hoofdzakelijk uit de volgende toernooien en wedstrijden:

·          Interne Clubkampioenschap

·          Bekertoernooi