KNDB competitie

In de Nationale Competitie, georganiseerd door de KNDB, speelt van Stigt Thans in het seizoen 2022/2023, zoals al vele jaren, met drie teams. Om de twee weken op zaterdag meten zij de kracht met gerenommeerde clubs in het land. Met inmiddels zes landskampioenschappen op zak is van Stigt Thans een van de toonaangevende damverenigingen in ons land.

Het eerste tiental, onder leiding van captain Rob Clerc, komt uit in de Ereklasse. Hoe het hen in de competitie vergaat staat kunt u lezen op de KNDB-site of op Toernooibase. Daags na de wedstrijden kunt u op de site van Frits Luteyn een wedstrijdverslag en uitgebreide partijanalyses verwachten.

Het tweede tiental komt evenals het eerste uit in de ereklasse. In het seizoen 2018/2019 gebeurde dat voor het eerst, maar degradeerde dat jaar meteen om het het seizoen daarop weer direct te promoveren. Sinds het seizoen 2020/2021 draait het team mee in de middenmoot goed mee.

Het derde tiental draait alweer een aantal jaren mee in de eerste klasse. En als je naar de rating kijkt, zou dat team elk jaar bovenin mee moeten kunnen draaien. Omdat echter met enige regelmaat spelers moeten worden afgestaan aan het 1e en 2e is het elk jaar een gevecht om lijfsbehoud.