Activiteiten stilgelegd vanwege Corona

[Update 9 mei]

De nieuwste maatregelen die het kabinet afgelopen woensdag heeft aangekondigd, zullen jullie niet ontgaan zijn. Ondanks dat er sprake is van een geleidelijke verspoeling in de komende maanden is er tot zeker 1 september a.s. geen mogelijkheid tot het houden van clubavonden.

Dat betekent dat alle activiteiten van de club tot in ieder geval die datum stil blijven liggen.

Het kabinet geeft aan dat naar verwachting vanaf 1 september alle buiten- en binnensporten weer mogelijk zullen zijn. Of dat betekent dat we ook weer op de club kunnen gaan dammen, is nog maar zeer de vraag als na die datum de 1.5 meter regels nog steeds overend blijven. We blijven de ontwikkelingen volgen en zullen bezien wat er na 1 september wel of niet mogelijk is. Vooralsnog kunnen we niet veel meer dan berusten. Hoe vervelend dat ook is.

[Update 24 maart]
Gisteren heeft de regering strengere regels afgekondigd in de bestrijding van het coronavirus. De nieuwe maatregelen houden onder meer in dat tot 1 juni a.s. samenkomsten (ook onder de 100 personen) verboden zullen zijn.

Dit betekent dat we tot 1 juni geen clubavonden kunnen organiseren en dus ook niet kunnen spelen voor het kampioenschap van Schiedam. Dit is een ongekende situatie, waar we ons bij hebben neer te leggen.

Laten we hopen dat de crisis snel kan worden bedwongen.  We kijken als bestuur de ontwikkelingen de komende weken aan en zullen ons vervolgens beraden over de vraag hoe we nu verder moeten, met name met betrekking tot het kampioenschap van Schiedam.

Sterkte in deze damloze tijden!
We houden jullie op de hoogte.

Vandaag,12 maart,  heeft de KNDB besloten tot 1 april a.s. alle KNDB-activiteiten af te gelasten in verband met de ontwikkelingen met betrekking tot het Corona-virus. Het bestuur van Damclub Van Stigt Thans deelt de ontstane zorg en heeft, mede naar aanleiding van de richtlijnen vanuit de rijksoverheid van vandaag, besloten alle clubactivtiteiten in ieder geval deze maand stil te leggen.

Dat betekent concreet dat er in de maand maart geen wedstrijden voor het kampioenschap van Schiedam zullen worden gespeeld. Afhankelijk van de ontwikkelingen in de komende periode zal bezien worden op welke wijze voort zal worden gegaan.

Dit bericht is geplaatst in Actueel. Bookmark de permalink.