Nationale competitie van start

Zaterdag 17 september begint de nieuwe damcompetitie. De Schiedammese hoofdmacht mikt andermaal op een plaats bij de bovenste drie. Aangetreden wordt tegen landskampioen Hijken. Damvereniging van Stigt Thans heeft zich andermaal wat weten te versterken met twee grootmeesters. Zesmaal dit seizoen zal GMI Raimonds Vipulis het eerste versterken.

Voorts is grootmeester Mor Seck in Nederland en beschikbaar. Alleen Hijken, Huissen en Apeldoorn hebben een hoger gemiddeld ELO. De Schiedammers treden aan met de internationale grootmeesters Anatoli Gantwarg, Rob Clerc, Ron Heusdens, Raimond Vipulis (en Mor Seck). Anton van Berkel en Frits Luteijn zijn internationaal meester. Het jeugdtalent, Jitse Slump, regerend wereldkampioen aspiranten en nationaal juniorenkampioen moet nog eventjes doorwerken om het ook zover te brengen.

GMI Mor Seck is een welkome versterking voor het tweede tiental. Met hem in de gelederen erbij hoopt het team van captain Ton Burgerhout op een plek in het linkerrijtje en ver weg te blijven van de degradatie- en playoff-plaatsen. De tegenstander in de eerste ronde in de hoofdklasse B is het sterke Heijmans Excelsior. Alles moet uit de kast worden getrokken om hier een goed resultaat te boeken.

Het net naar de eerste klasse B gepromoveerde derde tiental gaat een  zwaar jaar tegemoet. Zoals bekend is het verschil tussen 1e en 2e klasse behoorlijk groot en de kans dat promovendi overleven vaak klein. Door het vertrek van Edwin de Jager en Michiel Torn is het 3e er ook niet sterker op geworden. Wat kan helpen is dat SNA 2 zich teruggetrokken heeft en er dus maar 1 team direct zal degraderen. Het seizoen begint met een thuiswedstrijd tegen PWG ‘s-Gravenpolder.

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.