Van Stigt Thans 3 kampioen!

Het derde tiental heeft in de laatste ronde van de nationale competitie in de tweede klasse D de kroon op het werk gezet. Heel de competitie heeft het team achter de concurrentie aan gelopen maar na de 12-8 overwinning op DC Dordrecht 2 kwam het precies op het juiste moment aan de kop van de ranglijst.

Omdat de grootste concurrent, De Hofstad Dammers, de laatste ronde vrij was kon van Stigt Thans 3, dat twee wedstrijdpunten minder maar wel een beter bordsaldo had, door een overwinning op het op de derde plaats staande Dordrecht de macht grijpen. Dordrecht wilde het Schiedammers echter zo moeilijk mogelijk maken en kwam zeer sterk op. Bij de thuisclub was Dirk van Schaik jr. bereid het team te hulp te komen.

Jelle Groeneveld bracht de thuisclub aan de leiding. Een tegenvaller was daarna de nederlaag van topscorer Kamanda Mulaya. Edwin de Jager miste eerst een simpel zetje maar zorgde toch voor de 4-2 voorsprong. Rob v.d. Bos en Peter Lansbergen speelden een puike partij en behaalden beiden een punt tegen op papier sterkere tegenstanders, 6-4.

Rob v.d. Bos had met 15 uit tien een degelijk seizoen

Dirk van Schaik sr. hield lang stand maar moest toch buigen voor Nico Knoops

Heel belangrijk was de overwinning die Fokke van Leijen daarna boekte. De zege kwam daarmee binnen handbereik. Reza Ghafoerkhan en Matthijs Broek pakten ook een prima punt. Dirk van Schaik sr. ging na een lange partij kopje onder tegen de Dordtse kopman, 10-8. Het was de eer aan Dirk van Schaik jr. om het kampioenschap binnen te slepen en hij deed dat in stijl door in een zeer dun eindspelletje zijn tegenstander nog te verrasssen, 12-8.

Dirk van Schaik jr. had de eer het kampioenschapspunt binnen  te mogen hengelen

Het kampioensteam: v.l.n.r. Peter Lansbergen, Wim Heuvelman, Dirk van Schik jr, Leo Mous, Kamanda Mulaya, Matthijs Broek, Rob v.d. Bos, Reza Ghafoerkhan, Edwin de Jager, Fokke van Leijen,, Jelle Groeneveld en Dirk van Schik sr. Op de foto ontbreken: Michiel Torm, Nico Groenendijk, Adriaan Groenendijk en Adri van Huet

Van Stigt Thans 3 – DC Dordrecht 2 12-8
1 Dirk van Schaik sr. (1100) – Nico Knoops (1281) 0-2 (9)
2 Edwin de Jager (1235) – Kees Osté (801) 2-0 (3)
3 Dirk van Schaik jr. (1378) – Kees van Dijk (920) 2-0 (10)
4 Jelle Groeneveld (1143) – Jan van Oosterhout (865) 2-0 (1)
5 Reza Ghafoerkhan (1128) – Joop Roedolph (1179) 1-1 (7)
6 Kamanda Mulaya (1038) – Wout Kroonen (942) 0-2 (2)
7 Peter Lansbergen (1046) – Fred Roedolph (1143) 1-1 (5)
8 Rob van den Bos (1009) – Randy Horne (1148) 1-1 (4)
9 Matthijs Broek (831) – J.M. van der Linden 1-1 (8)
10 Fokke van Leijen (955) – Nico Stuurstraat (911) 2-0 (6)

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.