Twee clubgenoten bij WK Blitz 2014

Op zaterdag 20 december werd in Hilversum het WK Blitz gehouden. 32, voornamelijk topspelers, deden aan dit  spektakel mee. Onder hen tweeclubgenoten, te weten Anton van Berkel en Ron Heusdens.

Er werd gestart met negen rondes Zwitsers waarna de eerste 16 uit de stand gingen strijden om de hoofdprijs. Beide Schiedammers wisten zich te plaatsen voor de 1/8e finales. Ron als negende en Anton op het nippertje als 16e.

Voorronde: Anton wint van Jan van Dijk

Anton wist in de 1/8e finale fraai te winnen van Getmanski. In de kwartfinale ging hij na veel tumult van de kant van zijn tegenstander en een aantal barrages ten onder tegen Schwarzmann. Uiteindelijk eindigde Anton 7e in het WK.

Trofimov en Heusdens in een van hun barrage partijen

Ron was in de 1/8 finale gekoppeld aan Trofimov. Waar zij er in de onderlinge partij in de voorronde minder dan één minuut over deden om de vrede te tekenen ging het er in de knock-out ronde veel feller aan toe. In de reguliere partij en de eerste twee barrages had Ron groot voordeel, maar te weinig tijd om dit om te zetten in winst. In de derde barrage wist Trofimov een voordelige stand wel te verzilveren. Ron eindigde het toernooi op de 10e plaats.

Baliakin en Georgiev vlak voor het begin van de finale

De finale van het WK Blitz werd gewonnen door Alexander Georgiev die te sterk was voor Alexander Baliakin. De derde Alexander, Schwarzmann, completeerde het podium.

Dit bericht is geplaatst in Toernooien. Bookmark de permalink.