van Stigt Thans wint beroepszaak

Vandaag heeft de beroepscommissie uitspraak gedaan in de zaak van Stigt Thans 3 – Micone 2. De protestcommissie had Micone aanvankelijk in het gelijk gesteld n.a.v. hun protest. Drie spelers waren als gevolg van een file te laat gekomen. Zij beriepen zich op overmacht. Van Stigt Thans is daartegen in beroep gegaan en de beroepscommissie heeft het besluit van de protestcommissie herroepen. De volledige motivatie is nog niet ontvangen maar omdat de partijen door de wedstrijdleider aanvankelijk voor morgen waren vastgesteld heeft de beroepscommissie alvast versneld haar conclusie bekend gemaakt. De partijen zijn nu van de baan en de uitslag van de wedstrijd blijft 11-9 in het voordeel van van Stigt Thans 3.